Organizăm excursie de 1 zi la Budapesta, în zilele de miercuri si sâmbătă, minim 6 persoane cu microbuz, iar peste 35 de persone cu autocar.
Preț: 300lei/ persoană.
Prețul include:
Transportul se face cu Wolksvagen Sharan 6+1, Ford Transit 8+1 V.I.P, Mercedes Sprinter 16+1, Mercedes Sprinter 20+1, autocar Marbus 30+1, autocar Mercedes 51+2 locuri.
Toți participanții a excursiei trebuie să se asigure cu:
Programul excursiei:
Pornirea înapoi către România va fi între orele 17:30-18:00 cu o singură oprire la aproximativ jumătatea drumului
către România (oprierea va fi de aproximativ 20 minute);
Sosirea în Stațiunea Băile Felix respectiv Băile 1 Mai între orele 21:30 – 22:00;
Ordinea vizitării obliectivelor turistice se poate schimbă în funcție de trafic și a restictiilor de trafic din Budapesta.
Între opriri se merge cu autocar!
Vă rugăm să vă respectați colegii de grup, indicațiile ghidului și să fiți foarte punctuali!!
Locurile se ocupă în ordinea achitării și se respectă întocmai!! Numărătoarea locurilor în autocar începe de la rândul al 2-lea.
Poate că nici o altă capitală europeană nu a jucat un rol atât de important pentru existenţa unei naţiuni, asa cum a făcut-o Budapesta. Aproape o cincime din populaţia totală a Ungariei, adică 2 milioane de locuitori, trăieşte în capitală. Budapesta este un oraş european desăvârşit. An de an, Budapesta oferă rezidenţă nu numai locuitorilor veniţi din alte colturi şi oraşe ale Ungariei, dar şi multor străini din Europa şi din restul lumii. Dea lungul istoriei, oraşul a fost distrus de nenumărate ori, iar cetăţenii săi aproape exterminaţi; totuşi, a reuşit de fiecare dată să renască şi să se ridice, evoluând şi dezvoltându-se şi mai mult. Fiecare epocă şi-a lăsat amprenta şi semnele, fiecare distrus, dar a şi construit oraşul pe care astăzi îl admiram cu toţii, cu locurile şi clădirile lui impozante.
Dunărea, autostrada navigabilă a Europei, conectează ambele părţi ale Budapestei, cu cartierele ei răsfirate. Dealurile Budei şi pantele domoale ale Obudei de pe malul stâng, cât şi câmpia Pestei de pe celălalt mal, diversifică imaginea oraşului. Dintre toate insulele îmbrăţişate de fluviul Dunărea, Insula Margareta are cele mai frumoase parcuri.
Nu numai Dunărea, dar şi izvoarele termale fierbinţi ce ţâşnesc de sub oraş au avut un rol determinant în dezvoltarea acestuia. Cu toate că regiunea a fost locuită încă din epoca pietrei de către celţii veniţi din vestul Europei, de către triburile avare ajunse dinspre estul continentului, primul oraş cu un număr însemnat de cetăţeni a fost fondat de către romanii iubitori de băi termale. În regiunea care poartă în zilele noastre numele de Obuda, localitatea Aquincum (în latina) era capitala teritoriului ocupat al Panoniei Orientale. Otomanii care au ocupat acest teritoriu pentru o perioada de 150 de ani au construit şi ei numeroase băi. Numai câteva dintre acestea mai există, aşteptând vizitele turiştilor pasionaţi de tratamente termale.
Budapesta a luat naştere prin unirea oraşelor Buda, Obuda şi Pesta în anul 1873. Palatul Regal şi cartierul de care este înconjurat definesc peisajul Budei. Mare parte din cartierul rezidenţial a fost clădit în secolul al XX-lea. Buda a jucat un rol esenţial în viaţa ungurilor încă din timpul invaziei hunilor din secolul al IX-lea. După invazia mongolă din anul 1241, prima fortăreaţă a fost ridicată aici, pentru a proteja populaţia oraşului. Încă din evului mediu, Buda a fost locul de încoronare a împăraţilor şi al scaunului regal. Armatele şi forţele Imperiului Otoman, asediile, războaiele şi bătăliile, iar, în cele din urmă, luptele de final ale celui de-al Doilea Război Mondial au distrus ce mai rămăsese din vechile palate ale Budei.
După retragerea romanilor, Buda a pierdut din importanţă. În momentul unificării, oraşul avea o industrie şi activităţi de comerţ, dar, în zilele noastre, toate acestea s-au schimbat fundamental. Multe dintre clădirile încântătoare ale orăşelului s-au pierdut. În locul acestora găsim astăzi clădiri şi blocuri de stil comunist, din anii 1960 sau 1970.
Peisajul Pestei de pe malul stâng al Dunării este dominat de dinamica economică şi socială a ultimilor ani, cu clădiri datând din secolul al XIX-lea, aparţinând claselor sociale de mijloc. Pesta se confruntă cu dificultăţi majore în ceea ce priveşte traficul urban ca urmare al boom-ului economic şi demografic al regiunii.
Unificarea celor trei oraşe independente a fost posibilă doar prin construirea numeroaselor poduri peste Dunăre. Înainte de terminarea lucrărilor la Podul cu Lanţuri, în anul 1849, doar bacurile (feriboturile) şi podurile de lemn temporare reuşeau să conecteze cele două maluri. La sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial, toate podurile peste Dunăre de la Budapesta fuseseră distruse. Astăzi exista şapte poduri ce conectează cele două regiuni ale capitalei. Trei dintre ele – Podul Libertăţii, Podul Margareta şi Podul cu Lanţuri – pot fi admirate în frumuseţea lor originală.
Chiar şi în ziua de astăzi continuă reclădirea şi redezvoltarea edificiilor neglijate şi lăsate în paragină. Boom-ul economic de după perioada comunistă a dat un impuls şi un avânt foarte puternic acestor lucrări de renovare a clădirilor şi structurilor istorice. Budapesta se transformă într-un adevărat oraş european în care trecutul şi prezentul se îmbină armonios.